A nyílt végű pénzügyi lízingről megtudtam néhány dolgot
Andrea, aki nemrég érkezett a szomszédos ingatlanértékesítő irodába, azt mondta, hogy új kihívást keres az életében és ezért kezdett el dolgozni az ingatlan irodában. Eleinte nehéznek találta a munkát, de folyamatosan tanult és ezáltal fejlődött. Az első hónapokban nehéz volt eladni az ingatlanokat, de kitartó volt és folyamatosan kereste az új lehetőségeket, sokat kérdezett a kollégáktól, mindent megtett annak érdekében, hogy fejlődjön ebben a szakmában. Végül sikerült két ingatlant eladnia egy hónap alatt, ami nagyon jó eredménynek számított kezdőként, és azonnal megnőtt az önbizalma.
Ennek az ingatlan irodának kiterjedt hálózata volt, így sok autóval rendelkeztek, hogy könnyedén tudják az ügyfeleket szállítani a megtekinteni kívánt ingatlanokhoz. Imre, a cégvezető azonban azt tapasztalta, hogy ez a megoldás nem volt hatékony, az autók fenntartása és javítása sok pénzbe került és más szempontok alapján sem bizonyult jó megoldásnak.
Ezért közösen el kezdtek gondolkodni azon, hogy mit tehetnének, és végül a cégvezető talált egy olyan megoldást, amivel csökkenthetők a költségek. Első körben elkezdte tanulmányozni a nyílt végű pénzügyi lízing témát és keresett olyan szolgáltatót, aki segíthet ezen a területen. Végül megtalálta a flottakezeléssel foglalkozó jó hírű cég weboldalát, akiktől nem csak a szolgáltatást lehet igénybe venni, de nagyon sok információt is lehet találni náluk a különböző lízing fajtákról. Gondolkodott a nyílt végű pénzügyi lízingen, de aztán az oldalt böngészve és olvasva rájött, hogy a nyílt végű pénzügyi lízingnek is megvannak a maga kockázatai, amikről olykor még a szakértők is elfeledkeznek. Például, ha a cégnek gazdasági nehézségei vannak és nem tudja fizetni a lízingdíjakat, akkor az autók elvételre kerülhetnek, ráadásul az adóhatósággal is könnyen meggyűlhet a baj. A cégvezetőknek tehát óvatosnak kell lenniük és alaposan meg kellett fontolniuk, hogy milyen lízing mellett döntenek.
Az oldalon talált információk alapján Imre, a cégvezető úgy döntött végül, hogy a flottakezeles.hu weboldalon kínált tartós bérlet lesz számára a legjobb megoldás. A tartós bérlet lehetővé teszi számára, hogy fix áron használhassa az autókat, anélkül, hogy aggódnia kellene a fenntartási költségek miatt, így a bérleti díj teljes egészében leírható költségként szerepelhet az adóbevallásban. A tartós bérletben benne van az autók javítása, karbantartása, és az üzemanyagköltségek, így a cégvezetőnek nem kellett aggódnia váratlanul előjövő költségek miatt, az autók használata is hatékonyabb lett, és az ügyfelek szállítása is biztosítva van ezáltal hosszú időre.
A bérleti díj összegét több dolog is befolyásolja, függ például a flotta méretétől, a bérelt autók értékétől és a bérlet időtartamától. Például, ha a cégvezető egy 60 ezer forintos díjat fizet havi bázisra, akkor 60 ezer forint költsége keletkezik, ez a 60 ezer forint pedig teljesen leírható költségként szerepelhet az adóbevallásban.
Az olvasott cikkek végül teljesen meggyőzték, és úgy döntött, hogy nem is gondolkodik tovább, inkább visszahívást kért az oldalon keresztül, hogy még jobban megismerhesse a cég szolgáltatásait és szerződést köthessenek. Imre megtudta, hogy a flottakezeles.hu szolgáltatásai között megtalálható az autók beszerzése, a flotta optimalizálása, az autók kezelése, a flotta karbantartása, az autók javítása és a flotta cseréje. Úgy döntött, hogy ezek a szolgáltatások segítenek neki a cég autóflottájának hatékony kezelésében és optimalizálásában. Gondoljunk csak bele, milyen sok időt elvesz egy műszaki hiba. Az alkalmazott felhívja cégen belül az irodavezetőt vagy akár a cégvezetőt, hogy megtudja, mit tegyen, majd valaki a cégtől nekiáll szervizt keresni és autómentőt hívni, jobb esetben csereautót is keresni, ezek egyike sem egyszerű feladat, főleg megfelelő kapcsolatok nélkül. Persze nem lehetetlen, de rengeteg időt elvesz a munkatársaktól is, és még az is lehet, hogy a műszaki hibával szembesülő alkalmazott egész napra kiesik a munkából. A gépjármű assitance szolgáltatás pont ezektől mentesít, minden ilyen jellegű terhet levesz a cégről és az alkalmazottakról.